EDUCACIÓ, INTERPRETACIÓ, TEATRALITZACIÓ I ALÇAMENT ES FONEN A L’HORT ESCOLAR ORGÀNIC.
|
El diari Levante recull la noticia dels nostres horts educatius. |
Interpreta Natura enceta noves dreceres en el camp de l’Interpretació Teatralitzada així com nous Tallers Educatius i altres experiències interpretatives exclusives per a aquest propòsit.
|
Pep l'agricultor i Paco "llegona" a l'hort del Ausiàs March. |
Els horts escolars del CEIP Ausiàs March i el CEIP P. T. Andreu d’Alzira ens situen en certa manera en integrants de la punta de llança o vanguarda dels sistemes útils en “Educació Moderna”. Els seus fundaments i tècniques han d’estar presents en l’educació dels alumnes del S.XXI; representen consciència i transversalitat, s’hi adapta a les noves necessitats socials i facilita noves eines i recursos educatius a docents convençuts de la necessitat d’iniciar canvis en l’educació actual predominant al nostre país. Aquesta ja no és capaç de resoldre amb eficacia. L’obsolescència d’aquest model va de la mà de la decadència cojuntural del sistema capitalista del qual era cómplice.
|
Treballs d'acondicionament del terreny. |
Amb aquestes reinventades tècniques educatives tractem a l’hort temes com: Reciclatge, Reaprofitament, Soberania alimentaria, el “Procomú” quasi desaparegut, la Biodiversitat i l’importància del seu equilibri, Fauna, Flora, i un llarg etc…
|
Plantem els nostres propis aliments, toquem la terra, ens agenollem... |
Amb tot açò intentem treure el millor de cadascú i descubrir què és el més idoni per a eixa persona; aportant-li eines útils per a conèixer-se i relacionar-se millor. Necessitem generacions felices, que fan el que els agrada i ho fan amb sentiment; així el resultat ha de ser-hi bo!!
|
Treballem en equip, aprenenm uns dels altres, ens preocupem dels vegetals. |
En aquest projecte d’hort escolar concret, aconseguim dissenyar, alçar i iniciar el cultiu ecològic al mateix temps que tots els alumnes del centre on som passen per grups i participen en les fases del projecte que els docents pensen que són millors per a cadascun dels grups d’edat. Al mateix temps els tenim preparats tallers relacionats amb el cultiu ecològic (amb Marieta la cuinera -personatge-), i a més a més aprofitem qualsevol recurs interpretatiu que puga aparéixer per a captar l’atenció dels alumnes (una larva de coleòpter, llombrius, ortigues, aus, etc…).
|
Hort del CEIP T. Pintor Andreu d'Alzira. |
També interactuen amb uns personatge teatralitzat (Pep el llaurador i Paco llegona), el qual passa per les classespreparant-los i acompanyant-los per a l’experiència agrícola que van a viure. Es rememoren aixi oficis, tradicions i indumentària en franca decadència que cal protegir.
|
L'hort dona fruits. Ensisams, cebes, cogombres i tomaques. |
L’hort escolar ecològic/orgànic ha demostrat ser una eina molt potent, útil, de recursos educatiusinfinits, farcida de creativitat i praxis i facilitadora d’interrelacions que permet la possibilitat que pares, alumnes, docents i altres actors interactúen en un projecte comú encisador i productiu.
|
Xiquets i xiquetes proben per primera vegada l'encisam... i han descubert que els agrada. |
PACO CAMARASA
INTERPRETA NATURA