martes, 7 de enero de 2020

Barranc de l'Infern

El barranc de l'Infern situat entre les valls d'Ebo i Laguar, es podría dir que es la frontera natural que separa estes dos valls, conjuntament amb el riu que dona pas a este barranc; el riu Girona, que al seu pas per la població de la vall d'Ebo rep el nom de riu d'Ebo. Este barranc és ben conegut per la zona, degut a la seua bellesa paisagistica i esportiva, però també per el perill que suposa practicar-lo en un fort caudal d'aigua, o després de una forta pluja.

(Inici del barranc, Autor: Joan Gimeno)

Per a accedir fins al barranc, ens hem de dirigir fins a Pego, i allí pujarem pel port de muntanya que va fins a la Vall d'Ebo. Després de pujar uns 8 km arribarem a la cota més alta del port, i a l'esquerra veurem un cami de terra, continuarem per este camí uns 3 kms fins arribar a una antiga caseta on podrem deixar  el cotxe. Sota la sombra de una gran garrofera, veurem un tabló informatiu sobre l'acces al barranc, que simplement tindrém que seguir la senda que esta a peus del tabló uns 25 min i ja estarem al cau del barranc. Cal recordar que per a practicar aquest tipus d'activitats es convinent tindre un segur deportiu, perque un accident en este espai pot resultar una greu complicacío.

Este barranc es pot fer en aigua després de una gran ploguda i quan les condicions meteorológiques ho permitixquen, o be es pot practicar quan esta sec, utilitzant cordes i rapelant els trams inacessibles.

(croquis del recorregut, Autor: Andrés Martí)

Durant el recorregut del barranc podrem observar l'armonia de la vegetació de ribera com el baladre o el fleix amb les pedres blanques desgastades per el pas de l'aigua durant milers d'anys. Desde mitat del barranc fins al final, comença a encanyonarse i a ferse una especie de pasadís estret amb molt de encant com podreu veure en la seguent imatge:

(Autor: Joan Gimeno)

Una vegada arribem al final, ens tocara una horeta més de cami de tornada, per el cau del riu fins que trobem una fita de pedra que ens portara per les escales de la famosa ruta de la catedral del senderisme, la qual comentarem en una altra entrada sobre espais de La Vall d'Ebo.